Cauta
31 iulie 2019

Politica fata cazuri de reprogramare, anulare sau neprezentarea a pacienților la o consultație sau la o operatie

Dr Zamfirescu este probabil in vârful carierei profesionale si din acest motiv este un chirurg ocupat. O programare la o consultatie sau la o operatie la dansul poate dura uneori si 2 luni. Daca in aceste condiții, si fara sa intervină un eveniment major si neprevăzut, dumneavoastra nu va prezentați la o programare, sau nu anuntati acest lucru într-un timp rezonabil, arătați practic in primul rând o lipsa de respect pentru timpul doctorului Zamfirescu si pentru alți pacienti care ar fi putut beneficia de acel timp.

In plus este o desconsiderare a echipei formata din medicii colaboratori care si-au programat acel interval orar pentru a fi in Clinica pentru a va anestezia si pentru a-l ajuta pe Dr Zamfirescu in operație. Trebuie sa țineți cont ca nici chirurgii si nici medicii anesteziști nu sunt angajații Clinicii Zetta, ci doar medici colaboratori, si ei vin in Clinica special pentru acea operatie. Din acest punct de vedere, anularea așa de tardiva, înseamnă ca ei si-au pierdut un timp in care puteau ajuta alți pacienti in alte clinci sau spitale.

Cu cateva zile înainte de operatie, este foarte dificil sa fie găsit un alt pacient care sa vrea si sa poată sa se opereze mai devreme decât era programat, si care sa aibă o operatie echivalenta ca durata cu cea anulata.

Este uneori foarte frustrant si dureros pentru Dr Zamfirescu, pentru ca poate chiar in cu o zi înainte, a trebuit sa refuze un pacient care avea urgenta nevoie de o operatie pentru o situație medicala grava, pentru ca știa ca nu are timp disponibil. In aceste ore nefolosite datorita unei operatii anulate si neanunțată in timp util, chirurgul nu își poate folosi expertiza pentru a ajuta alți pacienti.

Dr Zamfirescu, medicul anestezist, chirurgii asistenți ai Dr Zamfirescu, restul personalului medical si nemedical al Clinicii trebuie tratați cu considerație, timpul lor trebuie respectat, iar reprogramarea, anularea sau neprezentarea la operatie nu trebuie făcută cu aceeași ușurință cu cea la o coafeza sau la un frizer.

Ca un semn de respect pentru Dr Zamfirescu si ceilalți medici colaboratori, ca si pentru restul personalului Clinicii Zetta implicat, si pentru alți pacienti care ar putea beneficia de perioada de timp pe care dumneavoastra nu o mai folosiți, va rugam sa ne anuntati cat mai repede posibil ca nu mai puteti veni la ora si data programate. Insa in primul rând ar trebui sa luati in considerare ca atunci cand dumneavoastra nu ne anuntati in timp util ca anulați consultația, controlul sau operația, practic anulați posibilitatea ca un alt pacient sa primească serviciile medicale de care are nevoie sau pe care si le dorește.

Cand se face o programare pentru realizarea unui serviciu (in acest caz, un serviciu medical), clientul (in acest caz, un pacient) intra practic într-un contract cu acea firma, contract ce include termene si condiții – ca de exemplu, condițiile pentru anularea serviciului. Este obligatoriu sa furnizați un motiv rezonabil si cu o perioada rezonabilă înainte de programare pentru ca timpul rezervat pentru serviciul tău sa fie acordat unui alt client/pacient. Daca nu sunt respectate aceste condiții, se poate aplica o taxa de anulare. Prin acest lucru se încearcă practic o descurajare a tendinței de sa nu respecte timpul medicilor, sau de a nu lua in serios programarea la un serviciu medical. Aceste condiții sunt prezentate in mod clar pacienților in acest document pentru a fi înțelese si acceptate înainte de realizarea programării. In final, cu cat mai informat este un pacient, cu atât mai multe șanse sunt sa primească un serviciu de buna calitate si sa fie mulțumit.

In plus, intervine si o problema financiară. Acel interval orar programat pentru o operatie anulata sau amânată cu atât de puține zile înainte, înseamnă ca acele costuri fixe constante pentru un spatiu operator rămân neacoperite. Este o realitate aceea a înregistrării de  pierderi financiare din partea unor pacienti care nu se prezinta sau reprogramează târziu operațiile deja programate. Clinica Zetta este o clinica chirurgicala, dar este o firma care se supune regulilor de business.

Daca dumneavoastra luati decizia sa nu va prezentați la programare, sau pur si simplu ați uitat de ea, acest lucru determina pierderi financiare pentru firma. Daca mai mulți pacienti fac același lucru (nu anunță sau anunță foarte târziu), businessul poate suferi pierderi financiare si este privat de posibilitatea de a recupera pierderile prin programarea altor pacienti. In foarte multe dintre spitalele si clinicile serioase din lume, se considera rezonabil sa existe o taxa de anulare sau de neprezentare de 10% din costul total al serviciilor ce vor fi efectuate.

Este important sa va verificați cu atenție calendarul personal atunci cand faceți programarea la operatie, astfel încât acea data sa fie ideala pentru dumneavoastra. De obicei aceasta operatie este un eveniment unic si important in viața dumneavoastra si programarea ei nu trebuie tratata cu superficialitate.

Evident ca înțelegem ca exista anumite situații imprevizibile, care sunt dincolo de controlul dumneavoastra, si care va determina sa reprogramați sau sa anulați o consultatie, un control sau o operatie programata. In funcție de particularitatea situație, coordonatorul de incasari al Clinicii va decide daca se încasează sau nu aceasta taxa. In aceste situații, anunțarea si motivarea anularii sau reprogramării trebuie făcută obligatoriu in scris (email, mesaj SMS, WhatsApp, etc).

Din toate aceste considerente, pentru a menține eficiența blocului operator si pentru a arata respectul adecvat personalului medical implicat in actul chirurgical si anestezic, a fost necesar sa implementam si noi o politica fata de cazurile de anulare sau neprezentare la o operație programata. Începând cu 15 iulie 2019, pentru confirmarea unei consultatii sau a unei operatii efectuate de dr Zamfirescu si pentru rezervarea timpului medicului anestezist si al asistenților medicali, precum si pentru rezervarea facilitaților chirurgicale si anestezice intra si postoperatorii ale Clinicii Zetta, se introduc următoarele politici:

Politica fata de cazuri de anulare cu mai puțin de 24 înainte de programare, sau de neprezentare la consultatie

Perioada de timp desemnata pentru consultația dumneavoastra programata este rezervata special pentru dumneavoastra. Daca intervine ceva in programul dumneavoastră si nu puteti veni la programare, va rugam anuntati-ne cu cel puțin 24 ore înainte. Acest lucru ne permite sa oferim acea perioadă de timp unui alt pacient.

  • Daca ați confirmat telefonic programarea cu 24 ore înainte, si totusi nu ați venit la ea, in situatia in care veți dori sa faceți o alta programare veți avea de plătit si 50% din costul primei consultatii.
  • Daca aceasta situație se repeta de 2 ori, nu veți mai putea fi programat la nici un serviciu medical prestat de dr Zamfirescu (necomplianta la tratament).
  • Înțelegem ca exista circumstanțe ce sunt dincolo de controlul dumneavoastra (boala personala, a copiilor, deces in familie, etc) ce pot sa determine anulari cu mai puțin de 24 ore înainte de programare la consultatie. Aplicarea sau nu a taxelor pentru anulare va fi analizata in funcție de fiecare situație de către medic, de coordonatorul de incasari, sau coordonatorul de pacienti.

Politica in cazuri de anulare cu puțin timp înainte de programare, sau de neprezentare la operatie

Operația dumneavoastra presupune blocarea pe o perioada semnificativa a unei săli de operatii si de aceea anularea ei cu puțin timp înainte de programare poate crea probleme de asigurare a serviciilor medicale pentru alți pacienti, precum si costuri semnificative pentru clinica. Daca se impune anularea programării, va rugam sa ne anuntati cu cel puțin 7 zile in avans.

  • In momentul programării la operatie sau cu minim 2 săptămâni de aceasta va trebui sa faceți un depozit de 10% din costul operației. Este o taxa rezonabila si corespunde cu o parte din pierderile suferite de Clinica si medici.
  • Daca programarea la operatie se face cu mai puțin de 2 săptămâni înainte de operatie, taxa se va achita in ziua programării.
  • Acesta suma nu se adaugă la costul operatie. In final, prin prezentarea la timp, sau prin anunțarea in timp util a unei reprogramări, costul total nu se modifica
  • Neplata la timp, fara acordul dr Zamfirescu, a acestui depozit determina neprogramarea sau anularea automata a programării operației
  • Daca anulați sau reprogramați operația cu mai mult de 7 zile preoperator, suma va fi returnata complet.
  • Daca anulați sau reprogramați operația fara un motiv solid (de exemplu, daca v-ați răzgândit) intre 7 si 3 zile fata de programare, vi se va opri jumătate din suma din depozit, iar restul sumei vă va fi returnata. Decizia dumneavoastra de a anula sau reprograma, precum si motivele invocate, trebuie anunțată obligatoriu in scris (email, mesaj SMS, WhatsApp, etc).
  • Daca anulați sau reprogramați operația fara un motiv solid cu mai puțin de 3 zile fata de programare, sau nu va prezentați la operatie, vi se va opri toata suma din depozit
  • Daca doriti sa reprogramați operația, va trebui din nou sa îndepliniți condițiile de mai sus.
  • Înțelegem ca exista circumstanțe ce sunt dincolo de controlul dumneavoastra (cazuri de forță majora, ca in orice contract) (boala personala, a copiilor, deces in familie, etc) ce pot sa determine anulari cu mai puțin de 7 zile înainte de programare, de aceea nu vom incasa aceasta taxa daca reprogramarea sau anularea operatie au fost făcute la timp.  Aplicarea sau nu a taxelor pentru anulare va fi analizata in funcție de fiecare situație de către medic, de coordonatorul de incasari, sau coordonatorul de pacienti. Aceasta analiza va avea la baza documente care sa justifice in mod obiectiv motivele deciziei de anulare sau reprogramare.
  • Pacienții care anulează de 2 ori aceeași procedura sunt vor mai fi programați la nici un serviciu medical in Clinica Zetta (necomplianta la tratament)

Rolul acestui document este acela de a va prezenta si a înțelege drepturile si responsabilitățile dumneavoastra. Așa cum medicii implicați in serviciile medicale pe care le doriti sunt prezenți in Clinica pentru consultația sau operația dumneavoastra, respectând timpul dumneavoastra si acordând atenția pe care o meritați, tot așa va rugam sa va respectați si dumneavoastra angajamentele, iar daca nu puteti sa va prezentați la operația programata, va rugam sa ne anuntati din timp.

Pentru majoritatea pacienților programarea la o operatie de chirurgie plastica este un eveniment serios, major, unic in viată, așa ca aceasta taxa (inclusa in costul operatie) nu ar trebui sa deranjeze pe nimeni, așa cum de fapt se întâmpla peste tot in lumea civilizata. Un serviciu medical de asemenea complexitate are nevoie de seriozitate si din partea pacientului pentru ca lucrurile sa se desfășoare cu predictibilitate si calitate maxima.

Înțelegem chiar si faptul ca unele persoane se răzgândesc, sau își pierd curajul, sau ca intervin probleme financiare înainte de operatie si nu vor sa mai facă operația. Prin impunerea acestei taxe cu 2 săptămâni înainte de operatie, încercam sa ii determinam pe pacienti sa reflecteze mai devreme asupra deciziei finale de a se opera, astfel încât in momentul cand se apropie in mod real operația, sa fie trecut deja prin procesul de analiza profunda asupra oportunității realizării operației.

Va rugam sa sunati daca aveti orice întrebare legata de acest document pe coordonatorul de incasari al Clinicii Zetta sau pe coordonatoarele de pacienti ale Dr Zamfirescu.

 

Va mulțumim in avans pentru cooperare si înțelegere.

Dr Dragos Zamfirescu si Clinica Zetta

 

Va rugam sa semnați ca ați citit, ați înțeles si acceptați „Politica fata cazuri de reprogramare, anulare sau neprezentarea la o consultație sau o operatie programata

 

Numele Pacientului ……………………………………………………………………………..

Semnătura pacientului sau reprezentatului legal ………………….

Data ………………..

Prentru a vizualiza aceasta pagina este nevoie de un browser modern.


Google Chrome

Mozilla Firefox

Internet Explorer
YT Video